Průvodce výběrem
hrazd a bradel


Hrazda  >  Shyb na hrazdě: Král cviků pro šířku zad

Shyb na hrazdě: Král cviků pro šířku zad

Důkladné procvičení zad zahrnuje cviky na jejich šířku, střední část a vzpřimovače. Nejznámějším cvikem pro rozvoj šířky zad jsou shyby na hrazdě. Pro mnoho lidí jsou obtížné, ale trpělivost a pevná vůle zaručeně přinesou výsledky.

Hlavní výhodou trénování shybů je přístrojová nenáročnost. Hrazda se dá pořídit už od několika stokorun. Shyby na hrazdě jsou zároveň bezpečné, protože se cvičí jen s vlastní hmotností, tudíž nehrozí zranění páteře.

Ideální hrazda je dvakrát širší než ramena a na koncích zalomená dolů, čímž šetří zápěstí. Efektivní trénink zad vyžaduje jejich správné zapojení. Práci zad je potřeba vnímat a kontrolovat. Shyby jsou velmi oblíbené, protože při pravidelném tréninku brzy vyrýsují svaly. 

Jak cvičit shyby?

Nejdříve se pořádně rozcvičte, je to důležité proti natažení svalů. Pověste se na hrazdu, kterou uchopte nadhmatem (palcem spolu s ostatními prsty), ruce co nejdále od sebe. Přitáhněte se až k bradě – vědomě zádovými svaly, ne tahem rukou, ty jsou jen spojovacími články a po tréninku nesmí bolet. Hlava je v předklonu nebo záklonu. Pak se spusťte dolů (nádech) a opakujte (po dokončení přítahu výdech). 

Varianta shybů s přitahováním za hlavu zapojuje více i svaly střední oblasti zad. 

Sdílejte článek

Zveřejněno: 17. 2. 2014


Další novinky

Multifunkční posilovací hrazda

Nejvyšší kvalitu ve své kategorii představuje multifunkční posilovací hrazda s robustní ocelovou konstrukcí a bohatým příslušenstvím. Dobrý tip pro každého provozovatele fitness centra, který chce svým návštěvníkům nabídnout všestranné vyžití.

24. 3. 2014

všechny novinky