Průvodce výběrem
hrazd a bradel


Hrazda  >  Nejlepší cviky na hrazdě a bradlech

Nejlepší cviky na hrazdě a bradlech

Co cvičit na hrazdě? Máme pro vás osvědčené cviky!

Na hrazdě, nebo bradlech posilujete vlastní vahou. Nejčastějším cvikem jsou klasické shyby, které patří k základům abecedy posilování.

Které svaly na hrazdě procvičíte?

  • břišní svaly
  • prsní svaly
  • svaly na rukách
  • zádové svalstvo

Právě zádové svalstvo je často při cvičení opomíjené, přitom je velmi důležité pro stavbu celého těla.

Shyby na hrazdě

Základní cvik, který zvládne každý. Pomůže vám k pevným osvaleným zádům, které jsou výbornou prevencí před zraněními a nemocemi zad! Navíc získáte krásný tvar zad do "V".

Typy shybů

  • shyby širokým úchopem za hlavou - na rozvoj širokého svalu zádového, formují záda
  • shyby širokým úchopem k hrudníku - opět budují široká záda, přitahujete se silou zádového svalu, ne paží
  • shyby úzkým úchopem - snažší varianta širokého úchopu, pro protažení zádového svalu

Shyby se dále cvičí v různých variantách, cílem je vždy budování zádového svalstva.

Pro cvičení shybů si můžete domů pořídit třeba stropní hrazdu.

Sdílejte článek

Zveřejněno: 14. 3. 2013


Další novinky

Hrazda na strop

Jednou z variant hrazd je stropní hrazda. Jak ji připevnit a jak na ní účinně posilovat?

27. 6. 2016

všechny novinky